Plate Carriers: Een korte introductie

Plate Carriers

 

Het exploiteren van een spoorweg brengt de verantwoordelijkheden van een verantwoordelijke bedrijfseigenaar met zich mee. Uw bedrijf moet nauwkeurige gegevens bijhouden, tijdschema's naleven en een plan hebben om eventuele vertragingen of onderhoudsproblemen onderweg op te lossen. Terwijl de exploitatie van een spoorweg vereist ook de grootst mogelijke aandacht voor detail en zorg om dingen veilig te houden voor uw werknemers en het publiek. Om dit te bereiken, hebt u hulpmiddelen nodig zoals platenwagens. Een platenwagen is in wezen een gesloten doos die door spoorwegmaatschappijen wordt gebruikt om grote hoeveelheden lading tegelijk te vervoeren. Ze worden gewoonlijk gebruikt om stalen platen, platen, balken en andere materialen van fabrikanten of leveranciers naar spoorwegemplacementen of stations te vervoeren. Plaatdragers zijn speciaal ontworpen voertuigen die samen met standaard boxcars kunnen worden gebruikt voor het vervoer van stalen platen, platen, balken of voorwerpen van vergelijkbare grootte. De drager kan ook worden gebruikt in combinatie met flatcars en spoorassemblages bij het vervoer van geassembleerde spoorrails van leveranciers naar bestemmingen voor de uiteindelijke assemblage tot complete treinstellen.

Wat is een plaatdrager?

Een plaatdrager (plate carriers) is een gespecialiseerd treinstel dat wordt gebruikt om stalen platen, platen of andere materialen van vergelijkbare grootte te vervoeren. Ze worden meestal gebruikt voor het vervoer van staal van productiefaciliteiten naar spoorwegemplacementen of stations.

Deze wagons zijn anders gebouwd dan andere boxcars. Ze hebben een aluminium huid en zijn volledig gesloten met zijkanten die doorlopen van de vloer tot de bovenkant van de wagen. Omdat ze volledig gesloten zijn, kunnen ze worden gebruikt voor het vervoer van alle soorten materiaal, inclusief nucleair materiaal, zonder risico van blootstelling aan de buitenwereld.

Hoe werken plaatdragers?

Een plaatdrager heeft veel speciale kenmerken die het mogelijk maken stalen platen en balken veilig te vervoeren. De belangrijkste van deze kenmerken zijn de lastbeperkingen, de maximale gewichtscapaciteit en de takelcapaciteit.

De belastbare rijgrens is de maximale afstand die de wagen over de sporen kan afleggen. Het is belangrijk dat u een wagen kiest met een laadvermogen dat lang genoeg is om de stukken staal die u vervoert te vervoeren.

Het laadvermogen van een wagon is het maximale gewicht van de materialen die de wagon veilig kan vervoeren. Als u een staalplaat vervoert die 300 pond weegt, moet u ook alle andere materialen in de auto veilig kunnen vervoeren.

Het hijsvermogen is de maximale hoogte die een kraan de auto vanaf de grond tot aan de bovenleiding kan optillen. Als u een staalplaat van 300 pond vervoert, moet u ook alle andere materialen in de auto veilig kunnen vervoeren.

Soorten plaatdragers

Gebiedsdragers – Gebiedsdragers zijn het meest gebruikte type drager om stukken staal te vervoeren. Ze zijn ontworpen met een rechthoekig frame met gelijkmatig verdeelde rails langs de bodem om de stukken staal te vervoeren.

Platte dragers – Platte dragers zijn ontworpen om afzonderlijke stukken staal op platte rails te vervoeren. Gewoonlijk zijn ze gemaakt met een U-vormig frame en rails die onder een hoek ten opzichte van de grond zijn geplaatst.

Bulkcarriers – Bulkcarriers zijn ontworpen om specifieke soorten materialen op één locatie te vervoeren. Een containerschip is het meest gebruikte type bulkwagen om staal in bulk te vervoeren.

Voordelen van het gebruik van plaat carriers

  • Veilig transport – Een plaatcarrier is een veilige manier om staal te vervoeren omdat het volledig is afgesloten en beveiligd van de buitenwereld.

  • Hoge capaciteit – Een plaatdrager wordt gewoonlijk gebruikt om staalplaten in één keer te vervoeren. Het wordt gewoonlijk gebruikt om één enkel stuk staal van de fabrikant naar de klanten te vervoeren.

  • Lage kosten – Een plaatdrager is een kosteneffectieve manier om staal te vervoeren. Het is een risicoloze manier om staal te vervoeren zonder het staal aan de buitenwereld bloot te stellen.

Plaats als eerste een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *